spgruszow@wp.pl 14 642 39 39

Aktualności

Wycieczka do Krakowa

23 czerwca, 2023

W czwartek 15 czerwca 2023 roku odbyła się wycieczka uczniów klasy VIII wraz z opiekunami do Krakowa. Wyjechaliśmy o godzinie 7:00 busem spod szkoły na dworzec PKP do Tarnowa, a stamtąd pociągiem do upragnionego celu. Na miejsce dotarliśmy o godzinie 10:00. Z dworca kierowaliśmy się na Wzgórze Wawelskie, gdzie byliśmy umówieni z przewodnikiem obok Pomnika Jana Pawła II.

Po spotkaniu udaliśmy się do Katedry. Tam mogliśmy zobaczyć wspaniałą XVII-wieczną konfesję, czyli, ołtarz św. Stanisława, a także groby królewskie, które znajdowały się w nawach oraz kryptach. Zostali tam pochowani nie tylko monarchowie , ale również wieszcze i bohaterowie narodowi. Zwiedziliśmy również najsłynniejsze kaplice i więżę Zygmuntowską wraz z Dzwonem Zygmunta, z której roztacza się wspaniały widok na okolicę. Z Wawelu przeszliśmy ul. Kanoniczą, jedną z najbardziej urokliwych uliczek Krakowa, następnie ul. Grodzką, przy której stoi m.in. romański kościół św. Andrzeja i znajduje się Dom Wita Stwosza, by następnie dotrzeć do Rynku Głównego z Sukiennicami. Zwiedziliśmy również Kościół Mariacki, w ołtarzu którego zobaczyliśmy najwybitniejsze dzieło Wita Stwosza, rzeźbiony ołtarz przedstawiający Zaśnięcie Najświętszej Marii Panny. Następnie wysłuchaliśmy hejnału, który o pełnych godzinach rozbrzmiewa w cztery strony świata. Naszą wyprawę zakończyliśmy spacerem po Rynku, Sukiennicach i ul. Floriańskiej, gdzie mogliśmy zakupić pamiątki. Po tym czasie udaliśmy się na dworzec PKP, by wyruszyć w drogę powrotną.

Pod koniec dnia pomimo zmęczenia, pełni wrażeń i pozytywnych emocji wróciliśmy bardzo zadowoleni z wyjazdu. Czas spędzony razem pozostanie na długo w naszej pamięci, gdy od września każdy z nas będzie już uczniem nowej szkoły.